Türkiye Cumhuriyeti

Bregenz Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

1 Nisan 2016 Tarihinden İtibaren Konsolosluk İşlemlerinde Randevulu Sisteme Geçileceği Hakkında Duyuru , 21.03.2016

 

Siz saygıdeğer vatandaşlarımıza sunduğumuz hizmetin kalitesini daha da arttırabilmek ve bekleme sürelerini en aza indirebilmek amacıyla, Başkonsolosluğumuzda yerine getirilen tüm konsolosluk hizmetleri için 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren randevulu sisteme geçilecektir. 

Başkonsolosluğumuza konsolosluk işlemleri için başvurmak isteyen vatandaşlarımızın www.konsolosluk.gov.tr sayfasındaki “randevu modülünden”, istedikleri gün ve saat için (çalışma günleri içinde ve 08:30 – 12:00 saatleri arasında) randevu almaları gerekmektedir. 

 

Randevulu sistemin verimli çalışabilmesi için, her başvuru sahibi adına ve yapılacak her konsolosluk işlemi için ayrı ayrı randevu alınması önem taşımaktadır. Tek bir randevuyla tüm aile bireylerinin işleminin veya bir kişinin tüm işlemlerinin yapılması maalesef mümkün değildir.

 

Randevu alabilmeniz için T.C. kimlik numaranız nüfus cüzdanınızda yazılı olmalıdır. Aksi takdirde nüfus cüzdanı yenileme işlemi için de randevu almanız gerekmektedir.

Randevu alımında izlenmesi gereken yol:

1. www.konsolosluk.gov.tr internet sayfasını açarak e-RANDEVU modülünü seçiniz.

Açılan sayfada;

-      T.C. Kimlik Numaranızı biliyor musunuz?  
Ve

-      T.C. Kimlik numaranız nüfus cüzdanınızda yazılı mı?

Sorularına cevap veriniz.

2. Cevabınız “evet” ise;

Nüfus Cüzdanınızda veya Mavi Kartınızda bulunan 11 haneli ve sadece rakamlardan oluşan kimlik numaranızı boşluğa kaydediniz.

3.Geçerli bir e-posta adresi giriniz (.…@yahoo.com/de), (.…@gmail.com) veya (….@hotmail.com) gibi ve DEVAM tuşunu tıklayınız. Kaydettiğiniz e-posta adresinize bir ŞİFRE gelecektir.

(Sistemde gmx veya web uzantılı e-posta adreslerinde sorun yaşanabildiğinden yahoo, gmail veya hotmail hesapları tercih etmenizi tavsiye ederiz).

4. ÜLKE SEÇİNİZ bölümünde AVUSTURYA’yı, TEMSİLCİLİK bölümünde BREGENZ Başkonsolosluğu’nu seçiniz.

5. Diğer kimlik bilgileri bölümlerini teker teker doldurunuz ve resim doğrulama bölümüne geliniz.

Kutuda kayıtlı resim doğrulama işaretlerini boşluğa giriniz ve DEVAM’a basınız.

Bu bölümde, “Ğ,Ü,İ,Ç,Ş” gibi Türkçe karakterlerin ve büyük-küçük harflerin doğru yazılmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.

6. Kaydettiğiniz e-posta adresinize gelen şifreyi e-posta adresinizden alarak, bu sayfada açılan boşluğa, yani şifre yazan bölüme kaydediniz ve DEVAM’a basınız.

7. Açılan sayfada işlem yaptırmak istediğiniz bölümü ve işlem türünü seçiniz, alt kısımda yer alan SEÇ bölümünü tıklayınız.

8. Size uygun olan gün ve saati seçip DEVAM tuşuna basınız ve gerekli onaylamaları, “randevu aldınız” yazısı çıkıncaya kadar devam ettiriniz. İSTEDİĞİNİZ GÜN DOLUYSA DAHA SONRAKİ BİR TARİHİ SEÇİNİZ.

“Teşekkür ederiz, randevunuz kaydedilmiştir!” yazısıyla işleminiz tamamlanmış olacaktır. Randevu tarih ve saatini yeniden kontrol ediniz. Mümkünse yazıcıdan bir çıktı alarak randevu aldığınız gün gerekli belgelerle birlikte Başkonsolosluğumuza müracaat ediniz.

Randevulu sistem hakkında olabilecek sorularınız için Başkonsolosluğumuza konsulat.bregenz@mfa.gov.tr e-posta adresi üzerinden veya facebook sayfamızın “mesajlar” bölümünden ulaşmanız mümkündür. E-posta başvurularınızda kimlik bilgilerinizi de iletmenizi rica ederiz.

 

UYARI: Başkonsolosluğumuzda yaptıracağınız işlemler için gerekli olacak belgeleri yine www.konsolosluk.gov.tr
adresinden öğrenmeniz mümkündür.

 

T.C. Bregenz Başkonsolosluğu

Türkisches Generalkonsulat

 

Senderstrasse 10, 6960 Wolfurt

Tel: (+43) 05574/42083

Faks: (+43) 05574/42441

konsulat.bregenz@mfa.gov.tr

www.bregenz.bk.mfa.gov.tr